Oczywiście dobre kino to nie tylko obraz, ekspresja aktorów czy scenariusz. Niejednokrotnie niezapomniane filmy zawdzięczają swój klimat niepowtarzalnej muzyce. Czas więc zacząć wątek muzyczny, w którym zaprezentuję (niechronologicznie) moje ulubione soundtracki.
- Trylogia "Matrix" : Matrix- składanka mocno rockowo-metalowa
Poniżej przedstawiona jest lista utworów, które znalazły się na oficjalnej ścieżce dźwiękowej filmu:
1. Marilyn Manson - "Rock Is Dead"
2. Propellerheads - "Spybreak! (Short One)"
3. Ministry - "Bad Blood"
4. Rob D. - "Clubbed to Death [Kurayamino Mix]"
5. Meat Beat Manifesto - "Prime Audio Soup"
6. Lunatic Calm - "Leave You Far Behind"
7. The Prodigy - "Mindfields"
8. Rob Zombie - "Dragula [Hot Rod Herman Remix]"
9. Deftones - "My Own Summer (Shove It)"
10. Hive - "Ultrasonic Sound"
11. Monster Magnet - "Look to Your Orb for the Warning"
12. Rammstein - "Du Hast"
13. Rage Against the Machine - "Wake Up"
Matrix Reloaded, Matrix Revolutions- kolejne części filmowej trylogii polegają na mieszance muzyki chóralnej, klasycznej i orientalnej; zwłaszcza finałowa część wywołuje niesamowite wrażenie (Don Davis, Ben Watkins).
- Barry Lyndon (muzyka : Georg Friedrich Händel)
- Magnolia (zwłaszcza "Momentum" Aimee Mann)
- Bunkier /The Hole (muzyka Clint Mansell) Posłuchaj The Hole Theme
Requiem dla snu/Requiem for a Dream (Lux Aeterna, Clint Mansell) tego filmu, kompozytora i muzyki tak wszechstronnie wykorzystanej w popkulturze nie trzeba chyba nikom przedstawiać. ARCYdzieło. Lux Aeterna
Pi (muzyka Clinta Mansella)- ponownie wielkie dzieło pary Aronofsky- Mansell. Przy okazji udany debiut Darrena. Pi Soundtrack
- Źródło/The Fountain (muzyka Clinta Mansella, zwłaszcza utwór "Death is the Road to Awe")- jak wyżej, z tym, że Źródło (The Fountain) to kolejny nieszablonowy film w karierze Aronofskiego. Death is the Road to Awe
Pulp Fiction - klasa sama w sobie
Życie na podsłuchu/ Das Leben der Anderen (muzyka: Gabriel Yared, Stéphane Moucha)- niemiecki zdobywca Oskara
Oczy szeroko zamknięte/ Eyes Wide Shut - ponownie ukłon w stronę Kubricka za wyjątkowy smak w dobieraniu muzyki do filmu (zwłaszcza walc stanowiący klamrę kompozycyjną filmu)
Przekleństwa niewinności/ Virgin Suicides (polecam "Playground Love" autorstwa Air)
Samotny mężczyzna/ A Single Man (muzyka Abela Korzeniowskiego, przeplatana kompozycjami Etty James, Shigeru Umebayashi i T. Bookera & The MG's)
Biegnij Lola, biegnij/ Lola rennt - brawurowy film Toma Tykwera z awangardowym soundtrackiem - 16 elektronicznych utworów
Amelia - cudownie oprawiona muzyką Yanna Tiersena (patrz: górny pasek video)
Vicky Cristina Barcelona - wyborne rytmy hiszpańskie w obrazie Woody'ego Allena
to be continued ... [więcej muzyki na paskach video]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz